Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Jos is een doe-muis. En ook een voel-muis. Dat is heel erg. Want de klas zit boordevol MOET-muizen. En denk-muizen. En leer-muizen. Jos slaat dus vaak een mal figuur. Heel erg is dat. Maar op een dag ... vlucht Jos naar zijn droomland. Naar Bassi-Loeba die hem wel begrijpt. En dan begint de zoektocht die heel raar afloop. Voor de klas en voor zijn pa en ma. En 't meest nog voor Jos. Wow!
Educational psychology --- Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Fabels ; verhalen --- Fabels --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Leermoeilijkheden ; verhalen --- Leermoeilijkheden --- C6 --- leermoeilijkheden --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- jeugdliteratuur --- prentenboek --- prentenboeken --- leerproblemen --- kinderen --- muizen --- dieren --- JB WILL --- Makkelijk lezen
Choose an application
Wat echt werkt bij kinderen met autisme is een praktische gids waarin je ontdekt wat autisme precies is, wat de belangrijkste tien behoeften van deze kinderen zijn en hoe je ze daarin kunt ondersteunen. Het boek biedt concrete tools en eenvoudige strategieën aan, zodat je als (groot)ouder, leerkracht, therapeut of (bege)leider anders en beter kunt leren omgaan met deze kinderen.Als je de specifieke eigenschappen, mogelijkheden, beperkingen en behoeften van een kind met autisme beter leert kennen, zie je hun gedrag in een ander daglicht. Hierdoor kun je het kind beter snappen, meer begrip opbrengen voor als het moeilijk gaat en gerichter strategieën inzetten om positieve momenten te creëren, thuis of in de klas. Deze kinderen kunnen dan (opnieuw) een fijne relatie ontwikkelen met zichzelf, met jou en met andere belangrijke mensen in hun leven.https://www.standaardboekhandel.be/p/wat-echt-werkt-bij-kinderen-met-autisme-9789464011531
Autismespectrumstoornis --- Kind --- Social psychology --- Didactics --- leermoeilijkheden --- inclusief onderwijs --- gedragsstoornissen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- onderwijspraktijk --- leraren-leerling relatie --- zorgverbreding --- Orthopedagogics --- Autismespectrumstoornissen ; kinderen
Choose an application
Schets van de invloed die de Tsjechische theoloog-pedagoog (1592-1670) heeft gehad op protestantisme en pedagogie in Nederland.
Comenius, John Amos --- Netherlands --- Orthopedagogics --- Nederland --- Nederland. --- History of education and educational sciences --- 80.25 remedial education: general. --- 80.29 remedial education: other. --- Diagnostiek. --- Leermoeilijkheden. --- Opvoedingsproblemen. --- Orthopedagogics.
Choose an application
Denk je in beelden, in plaatjes en filmpjes? Heb je een duidelijk beeld nodig om iets te begrijpen? Lijk je vaak te dromen? Vergeet je regelmatig de tijd? Leer je makkelijker door iets te doen en te ervaren? Herken je jezelf in deze kenmerken? Dan kun je in dit boek ontdekken of je een beelddenker bent en hoe je daarmee kunt omgaan. De Survivalgidsen zijn bedoeld voor kinderen zelf. In deze reeks worden volwassen onderwerpen speciaal en duidelijk aan kinderen uitgelegd.
Orthopedagogics --- Beelddenken --- Visuele ontwikkeling --- Leerprocessen --- Visueel ruimtelijk inzicht --- 464 --- 415.4 --- Kinderen met leerproblemen --- Hogere geestelijke functies --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Leerproces --- Ruimtelijk inzicht --- Primary education --- Leermoeilijkheden
Choose an application
analfabetisme --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- Belgium --- alfabetisering --- sociaal-cultureel werk, allochtonen --- KVH-BOM --- 372.4 <493> --- #KVHB:Analfabetisme --- 375 --- 374.7 --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- Orthopedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- algemeen --- leermoeilijkheden --- didactische principes --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- leermoeilijkheden. --- didactische principes. --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- E-books
Choose an application
Als Thijs moet voorlezen in de klas begint iedereen te zuchten. Want het is meer hakkelen dan lezen wat Thijs doet. En schrijven kan hij ook al niet goed! Gelukkig is Thijs een kei van een keeper. Hij wordt zelfs gevraagd voor een voetbalclub van groep 6! Dan komt er een mevrouw op school om een taaltest met Thijs te doen. Hij schrikt zich rot. Misschien moet hij nu wel naar een speciale school! Dat wil hij niet! En hoe moet het dan met de voetbalclub?
Dutch literature --- Kinderen --- Leesproblemen --- AVI 5 --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- basisonderwijs --- fictie --- Lezen. --- Schoolleven. --- Voetbal. --- jeugdliteratuur --- verhalen --- avi 5-niveau --- kinderen met taalproblemen --- tweede graad --- verhalen ; +8 jaar --- AVI E4 --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Lezen ; verhalen --- Lezen --- Schoolleven ; verhalen --- Schoolleven --- Voetbal ; verhalen --- Voetbal --- Jeugdboeken --- Leerproblemen --- D41152.jpg --- Leermoeilijkheden: jeugdboek --- Kind --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Educational psychology --- Learning Disorders. --- leerstoornissen --- orthopedagogiek --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- leermoeilijkheden --- debiliteit --- cognitieve psychologie --- residentiële jeugdzorg --- groepstherapie --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- Academic Disorder, Developmental --- Adult Learning Disorders --- Developmental Disorders of Scholastic Skills --- Learning Disorders, Adult --- Learning Disturbance --- Scholastic Skills Development Disorders --- Developmental Academic Disorder --- Learning Disabilities --- Academic Disorders, Developmental --- Adult Learning Disorder --- Developmental Academic Disorders --- Disabilities, Learning --- Disability, Learning --- Disturbance, Learning --- Disturbances, Learning --- Learning Disability --- Learning Disorder --- Learning Disorder, Adult --- Learning Disturbances --- Dyslexia --- 376 --- 616.2 --- 159.95 --- 362.74 --- 615.86 --- Slow learning children. --- Learning disorders --- Learning disorders. --- Slow learning children --- Learning Disorders --- Slow learners --- Learning disabled children --- Adult Learning Disabilities --- Developmental Academic Disability --- Developmental Disabilities of Scholastic Skills --- Academic Disabilities, Developmental --- Academic Disability, Developmental --- Adult Learning Disability --- Developmental Academic Disabilities --- Disabilities, Adult Learning --- Disabilities, Developmental Academic --- Disability, Adult Learning --- Disability, Developmental Academic --- Learning Disabilities, Adult --- Learning Disability, Adult --- Disorder, Learning --- Disorders, Learning
Choose an application
Paediatrics --- Social policy and particular groups --- Child. --- Psychomotor Disorders. --- psychomotoriek --- psychomotorische ontwikkeling --- motoriek --- Developmental Psychomotor Disorders --- Psychomotor Disorders, Developmental --- Psychomotor Impairment --- Developmental Psychomotor Disorder --- Impairment, Psychomotor --- Impairments, Psychomotor --- Psychomotor Disorder, Developmental --- Psychomotor Impairments --- Movement Disorders --- Children --- Minors --- 616.5 --- 617.5 --- Cognitie --- Concentratie --- Emoties --- Handvaardigheid --- Kinderen --- Leermoeilijkheden --- Lichaamsbeleving --- Neuromotorische ontwikkeling --- Opvoeding --- Psychomotoriek --- Relaxatie --- Therapie --- concentratie --- lichaamsbesef --- perceptie --- relaxatieoefeningen --- schrijfmotoriek --- spatialiteit --- tijdsbeleving --- 606.1 --- audiometrie --- blindheid (slechtziendheid) --- psychomotorische stoornissen --- relaxatie (autogene training, ontspanningstherapie) --- schrijfstoornissen --- slechthorendheid --- Psychologie en ethiek van de sport --- Child --- Psychomotor Disorders
Choose an application
Inhoud: I. Analyse en interpretatie van werkhouding: 1. Wat is een werkhoudingsprobleem? 2. Meten van een werkhouding 3. Hoe analyseren we werkhouding? 4. Interpretratie van werkhouding vanuit beïnvloedende factoren 5. Werkhouding en cognitieve stijl II. Het A.D.(H.)D.-syndroom: 1. De term A.D.(H.)D. 2. De subtypes 3. De stoornis 4. Kenmerken van een A.D.(H.)D.-kind 5. De diagnose 6. Een voobeeld III. Begeleiding van kinderen met werkhoudingsproblemen: 1. Basisprincipes 2. Schematische voorstelling van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum: een synthese 3. Concrete aanpak vanuit de praktijk
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- ADHD --- Concentratiemoeilijkheden --- Kinderen. --- Onderwijs. --- Social problems --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- orthopedagogiek --- berengroepen --- Social policy and particular groups --- leerproblemen --- concentratieproblemen --- kinderen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- ADHD ; kinderen --- Concentratiemoeilijkheden ; kinderen --- Concentratiemoeilijkheden ; onderwijs --- concentratiemoeilijkheden --- MBD-kinderen --- kinderen met leerproblemen --- werkhoudingsproblemen --- 464 --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Aandachtsstoornissen --- #KVHB:Hyperkinetische kinderen --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Werkhoudingsproblemen --- 464.3 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Concentratieproblemen --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- Werkhoudingsproblemen --- concentratiestoornissen --- probleemgedrag --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- A.D.H.D.-kinderen --- aandachtsproblemen --- basisonderwijs --- concentratiemoeilijkheden (ler) --- kleuteronderwijs --- werkhoudingsproblemen (ler) --- 376.4 --- Diagnostiek --- Meichenbaum --- Omgevingsfactoren --- Leerstoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Schoolbooks - Didactic material --- leermoeilijkheden --- ADHD : attention deficit hyperactive disorder
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|